دنیا انترنشنال گروپ - بزرگترین مرکز تولید و پخش مواد شوینده با کیفیت در افغانستان
IMG-LOGO
سبد خرید
قیمت مجموعی : 0 افغانی
IMG-BLOG
27 2024-07

هفت نکته که باید درباره مراقبت از موی معمولی بدانید

اهمیت دادن به زیبایی و سلامت پوست دغدغه‌ی بسیاری از خانم‌ها و آقایان است و این احتمال وجود دارد که به سراغ شناسایی جنس یا نوع پوست خود رفته و به آگاهی کافی نسبت به شیوه‌های مراقبت درست از آن دست یافته باشند؛ اما آیا این میزان حساسیت و دغدغه در مورد موها هم وجود دارد؟ آیا به همان اندازه که برای پوست صورت از رژیم غذایی مرتبط با نوع پوست استفاده می‌کنند، نسبت به سلامت و تغذیه موها هم کوشش به خرج می‌دهند یا خیر؟ آیا می‌دانند که شیوه‌های مراقبت از موهای معمولی با روش‌های رسیدگی به موهای چرب یا خشک با یکدیگر متفاوت است؟

ما در این مقاله تلاش می‌کنیم تا ابتدا شناختی کلی از انواع مو را برای شما ایجاد کنیم و سپس به روش‌های مراقبت از موی معمولی بپردازیم. اما توجه داشته باشید اگر به دنبال نکاتی هستید که بدانید برای مراقبت کردن از موهای معمولی باید چه کارهایی انجام داد یا از انجامِ چه کارهایی باید صرف‌نظر کرد، بدون‌شک باید از منابع علمی معتبر، پزشکان و متخصصان این حوزه و پژوهش‌های صورت‌گرفته، استفاده کنید تا بتوانید به بهترین شکل حامیِ سلامت موی خود باشید. موهای شما که ممکن است در طول روز در معرض آسیب‌های مستقیم و غیرمستقیم باشد و اگر به‌درستی از آن مراقبت نشود، دچار ریزش، شکنندگی، نازک شدن تارها یا موخوره و شوره می‌شوند.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

موی معمولی چگونه تعریف می‌شود و آیا با مراقبت از موی معمولی، می‌توان به زیبایی ظاهری افزود؟

افراد دارای موهای معمولی، معمولا به راحتی به موهای خود شانه می‌کشند، به هنگام لمس کردن موها، نرمی و لطافت را زیر انگشتان خود حس می‌کنند و مدیریت کردن آن به لحاظ شستن یا آراستن برای آن‌ها نسبت به سایر انواع مو ساده‌تر و آسان‌تر است. برخی از افراد داشتن موی معمولی را یکی از خوش‌شانسی‌های زیبایی ظاهری تلقی می‌کنند؛ درحالی‌که شاید روش‌های مراقبت از موی معمولی، آن را به یک جنس موی لطیف و نرم تبدیل کرده باشد!

در حقیقت بدون مراقبت از موی معمولی به‌طور مداوم و پیروی از عادت‌های خوب در سبک زندگی و تغذیه، فرد مشکلاتی از قبیل موخوره، ریزش بیش از حد نرمال، از دست دادن رطوبت یا نازک شدن تارها را تجربه خواهد کرد. برای پیش‌گیری از بروز چنین اتفاقاتی راهکارهایی را در مورد نحوه مراقبت از موهای معمولی با شما به اشتراک می‌گذاریم؛ راهکارهایی درست و بر پایه علم!


روش‌هایی که می‌توان برای مراقبت از موی معمولی از آن‌ها کمک گرفت:

 

کاهش میزان مصرف شامپو، یک توصیه جدی برای مراقبت از موی معمولی

استفاده از شامپوهای سنتی می‌توانند رطوبت مو را از بین ببرند؛ به‌خصوص اگر به‌طور مداوم مصرف شوند. بنابراین بهتر است به جای استفاده هر روزه، تعداد دفعات شست و شوی موها  را به دو تا سه بار در هفته تقلیل داد. این موضوع به دلیل خاصیت موی معمولی که به اندازه موهای چرب مستعد چربی اضافی نیستند، بیش از حد آزاردهنده نخواهد بود و مشکلی برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

 

حالت دادن به موها، عادت ساده برای مراقبت از موی معمولی

یک عادت مناسب برای مراقبت از موهای معمولی آن است که پس از شامپو زدن به موها، از یک نرم‌ کننده و حالت ‌دهنده مناسب موی معمولی استفاده شود تا رطوبت از دست‌رفته دوباره به تارهای مو بازگردانده شود و درخشندگی و نرمی موها افزایش یابد. البته باید تلاش شود تا از نرم‌کننده‌ای استفاده کرد که مشابه شامپو و ترجیحا از یک برند باشد؛ چرا که این مسئله امتیازی ویژه برای موها محسوب می‌شود. در همین راستا ما به شما شامپو خانوادگی اوه و شامپو ویتامیکس مناسب موهای معمولی اوه را پیشنهاد می‌کنیم. فقط به یاد داشته باشید که پس از استفاده حتما به‌طور کامل و دقیق آب‌کشی کنید.

 

مراقبت از موی معمولی با استفاده هفتگی از ماسک مو

در طول روز عوامل آسیب‌زایی برای موها می‌‌تواند وجود داشته باشد؛ از آلودگی هوا گرفته تا برخورد با اشعه ماوراء بنفش یا استفاده از ابزارهای حالت‌دهنده مانند اتوی مو یا سشوار. یکی از بهترین روش‌ها برای مراقبت از موهای معمولی و بهبود کیفیت کلی موها، مصرف همیشگی ماسک مو است؛ چراکه استفاده از این نوع محصولات مراقبت از مو، بسیار آسان است، زمان کمی می‌گیرد و می‌توان پس از شست‌وشو در حمام به راحتی آن را روی موها قرار داد و سپس شست.

 

پیش‌گیری از پیج و تاب شدن موها راهی برای مراقبت از موی معمولی

موی معمولی هرچقدر که نرم باشد یا به‌راحتی شانه شود، اما باز هم نمی‌تواند از پیج و تاب شدن به دور باشد! بعضی روزها موها به‌طور ناخواسته و به دلیل از دست دادن رطوبت، پیج و تاب می‌شوند. پس برای جلوگیری از پیج و تاب شدن  و مراقبت از موی معمولی به‌ خصوص در روزهای خیلی مرطوب، باید موهای خود را هیدراته کنید تا رطوبت را از هوای آلوده اطراف خود دریافت نکنند. درصورتی‌که چنین محصولی را در دسترس ندارید، به سراغ روغن مو یا سرم مو بروید تا موهای پیج و تاب شده کم‌ کم نرمی خود را بازیابند.

 

اصلاح منظم موها کمک به مراقبت از موی معمولی

موخوره، شکاف یا دو شاخه شدن نوک موها یکی از اتفاقات معمول برای هر نوع مویی است؛ اما موهای معمولی و موهای خشک بیشتر در معرض این مسئله قرار می‌گیرند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای از بین بردن نوک‌های دوشاخه‌ شده موها، کوتاه کردن آن‌ها است. به‌طور معمول هر 6 تا 8 هفته یک‌بار برای مراجعه کردن به آرایشگاه و اصلاح مو‌ها زمان مناسبی است. هر چه این کار بیشتر به تعویق بیفتد، شکاف موها هم بیشتر شده و آسیب‌های عمیق‌تری به آن‌ها وارد می‌شود؛ چراکه شکاف به مرور زمان به میان ساقه مو رسیده و بخش زیادی از تار مو را درگیر می‌کند.

 

مراقبت از موی معمولی با برس کشیدن آن‌ها به آرامی!

برای داشتن موهای عالی مجبور نیستید که روزی 100 بار آن‌ها را شانه کنید. شانه زدن موها فعالیتی مثبت برای موها به حساب می‌آید اما انجام بیش از حد این کار می‌تواند برای موها آسیب‌زننده باشد. به هر حال بهتر است در نظر داشته باشید که موهای خیس و پر از رطوبت، شکننده‌تر از موهای خشک هستند و می‌توانند منجر به شکستن موها و ریزش موی شدید در هنگام برس کشیدن شوند. به یاد داشته باشید برای شانه زدن موها باید با ملایمت و چند سانتی‌متر از پایین شروع کنید و به‌ آرامی و کم ‌کم به سمت بالا و ریشه موها این کار را ادامه دهید. چنین روشی به از بین بردن گره موها کمک می‌کند که برای جلوگیری از آسیب‌های ناخواسته مو بسیار کارآمدتر است.

 

مراقبت از موی معمولی با روند طبیعی خشک شدن آن‌ها

اگر از طرفداران استفاده از اتوی مو، شسوار، بابلیس یا ابزار فرکننده یا صاف‌کننده دیگر هستید، کمی بیشتر به فکر موهای خود باشید! شاید زمان آن رسیده که در استفاده از این ابزار تجدیدنظر کنید. گرمای بیش از حد به‌ویژه اگر به‌صورت روزانه باشد، موهای شما را خراب می‌کند. پس توصیه می‌شود برای خشک کردن موها ابتدا یک حوله میکروفایبر را دور موهای خود بگیرید و سپس از ابزارهای سبک‌تر یا با فاصله‌ی بیشتر نسبت به موها استفاده کنید. قرار دادن دستگاه روی کم‌ترین درجه و استفاده از محصولات محافظ حرارت هم می‌توانند به آسیب کمتر به موها کمک‌کننده باشند.

هرچند که می‌توان از محصولات آرایشی و بهداشتی دیگر موجود در بازار برای مراقبت از موی معمولی استفاده کرد اما پیشنهاد می‌شود ابتدا به سراغ راهکارهای پیشنهادی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد بروید و تا جای ممکن از همین روش‌های ساده برای درخشندگی و سلامت موهای خود کمک بگیرید. همچنین استفاده از محصولات استاندارد که بر پایه علم تولید شده باشد، می‌تواند در روتین شما قرار بگیرد. برای این منظور شامپو ویتامیکس اوه گزینه مناسبی است.